انقلاب صنعتی 4.0

انقلاب صنعتی 4.0


انقلاب فناوری، سرعت تحولات جهان را به شدت بالا برده است و این تغییرات ملموس و محسوس است. تار و پود جهان چنان به هم وابسته و پیوسته شده است که در هر آن تغییرات فناوری، سیاسی، اجتماعی و یا اقتصادی می تواند منجر به یک تکانه در سطح جهانی شود.ما در مرز یک انقلاب فناوری ایستاده ایم که روش زندگی، کار و پیوند ما با دیگران را از بنیان دگرگون می سازد. این دگرگونی در اندازه، گستردگی و پیچیدگی با هیچ یک از آزموده های پیشین بشر سنجیدنی نیست.نخستین انقلاب صنعتی از آب و توان بخار برای به گردش درآوردن موتورها و مکانیزه کردن تولید بهره گرفت .انقلاب دوم برای رسیدن به تولید انبوه نیروی برق را به کار گرفت. انقلاب سوم برای دست یابی به تولید خودکار، از الکترونیک و فناوری اطلاعات بهره برد. اکنون انقلاب چهارم که بر پایه انقلاب سوم بنا می شود، انقلاب دیجیتالی است که از میانه سده پیشین آغاز شده است ؛ و با "هم آمیزی فناوری ها"  شناخته می شود، به گونه ای که مرزهای میان  قلمرو های فیزیکی، دیجیتالی و بیولوژیکی را  برمی دارد.فناوری های دیجیتالی که هسته اصلی آنها سخت افزار ، نرم افزار و شبکه های رایانه ای تشکیل میدهد ایده جدیدی شاید نباشد ولی از انقلاب صنعتی سوم مجزا هستند و روز به روز پیشرفته تر میشوند . (شواب, 1395)
References
شواب, ک. (1395). انقلاب صنعتی چهارم. (ف. مجید فر, م. پور عبدالله, ز. فراهانی, & م. رضایی نژاد فرد, مترجم) موسسه پویندگان توسعه فناوری و نو اوری ایرانیان.


۰ نظر ۰ موافق ۰ مخالف
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آرشیو مطالب
طراح قالب : ایشتار قدرت گرفته از بلاگ بیان